De Volksbank brand experience
Het hoofdkantoor van De Volksbank vinden we in Utrecht. Dagelijks werken hier tot 1.700 mensen. De Volksbank kent verschillende merken; SNS Bank, ASN Bank, BLG Wonen en Regio Bank. Allemaal unieke merken met een eigen geschiedenis en toch horen ze bij elkaar. Hoe? Dit brand experience project neemt medewerkers en gasten in een bijzondere reis mee door het hoofdkantoor. Een hoofdroute van 200 meter lang op de begane grond langs verschillende brand area’s. Een brand area combineert een merk verhaal met een functionele rol. Ieder omgeving is uniek ontworpen en heeft zijn eigen verhaal. Samen vormt het één.
Project: MerkenExpo hoofdkantoor
Opdrachtgever: De Volksbank
Locatie: Utrecht
- Welkom en gastvrij met een goede balans tussen merk, identiteit en commerciële uitingen.
- De merken van de Volksbank vormen één familie. Met een missie letterlijk in het tafelblad gegrift kan je er hier niet omheen dat de Volksbank een mensgerichte, maatschappelijke en duurzame bank wil zijn.
- Historie van de organisatie. Vanuit de sociale oorsprong neemt de Volksbank de verantwoordelijkheid om om het vak bankieren vorm te geven vanuit wat mensen echt nodig hebben. Hier ligt de basis voor de toekomst. Een 60 meter lange tijdslijn met de belangrijkste historische momenten uit de meer dan 200 jaar historie van de Volksbank.
- Merken en de klant. De klanten staan centraal in alles wat de Volksbank doet. In deze ruimte leer je de klant nog beter kennen via een panoramisch beeld over Nederland, live feeds op social media of luister met gesprekken met de klant.
- Historie van de merken. De merken kennen samen een rijke historie. De een bestaat langer dan de ander, maar allemaal hebben ze hun unieke verhaal met objecten en foto’s. Een rijk vormgegeven tentoonstelling die steeds vernieuwd kan worden.
- De inspiratie. Een inspirerende ontmoetingsruimte die laat zien welke trends en ontwikkelingen op de Volksbank afkomen. Mobiele zitobjecten van de merken maken de ruimte. Hier bouwt de Volksbank aan de toekomst in de sfeer van de merken.
Voor de vormgeving van de brand experience is dankbaar gebruik gemaakt van de zeshoek die we kennen van de honingraat gemaakt door de bij. De bij is al sinds mensenheugenis een symbool voor spaarzin. Lange tijd werd het als beeldmerk gebruikt door de Nuts- en later de Bondsspaarbank. Ook in het SNS Historisch Centrum in Kampen, waar we diverse tentoonstellingen ontworpen hebben, vinden we deze vormgeving terug.
De MerkenExpo is een omvangrijk traject geweest waarin de rol van hoofdontwerper en creative director vervuld is. Met onder andere aandacht voor meubelontwerp, interieur, grafisch ontwerp, film, fotografie, interactive en experience design.
Wil je meer weten over dit project of wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Neem dan contact met ons op.